Flota

Què cal fer amb les RTO amb "Calibre"?

Què cal fer amb les RTO amb "Calibre"?

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Recentment, han aparegut materials força controvertits en molts mitjans sobre tota una classe de vaixells. Estem parlant de vaixells míssils petits, o MRK, armats amb "Calibre". L'aparició d'aquests vaixells durant l'última dècada és potser l'únic raig de llum de la nostra flota de superfície fosca

La massacre com a ascens de la classe submarina

La massacre com a ascens de la classe submarina

Última modificació: 2025-06-01 06:06

Ja ho sabeu, a finals del segle XIX i principis del XX, es va escriure més d’una novel·la sobre com seria la guerra mundial. Sí, eren una mica fantàstics, però els autors van intentar anticipar-se al que començaria en ells. Més exactament, el que va començar uns deu anys després, no em refereixo als tractats d’estratègia i tàctica, sinó

Els vaixells per a la "Guerra de les Galàxies" de la flota russa amenacen el món?

Els vaixells per a la "Guerra de les Galàxies" de la flota russa amenacen el món?

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Darrerament, algunes situacions dels mitjans de comunicació han provocat, si no rialles, sorpresa. I la pregunta que s’acompanya: en nom de què és tot? Aquest és el cas del tema dels vaixells d’atac amfibi sobre un coixí d’aire (en endavant, DKVP). És més fàcil trobar un mitjà de comunicació especialitzat que NO escrigués que el nostre DKVP es "modernitzarà seriosament"

L’Interès Nacional va condemnar la flota russa

L’Interès Nacional va condemnar la flota russa

Última modificació: 2025-01-24 09:01

És agradable llegir gent intel·ligent. I els intel·ligents són encara més agradables. Al meu entendre, Robert Farley és un d’aquests darrers. És a dir, intel·ligent. Després d’haver estudiat acuradament el seu article sobre els problemes de la flota russa, Rússia no és la Unió Soviètica (però té els mateixos malsons de la Marina), ja que per a nosaltres també és un tema

Escolta una campana en lloc d’una campana

Escolta una campana en lloc d’una campana

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Va passar que dos articles, publicats amb una bona quantitat de temps, van jugar a l'uníson. I va resultar, per dir-ho així, sobre vaixells amb motor nuclear i sobre submarins dièsel-elèctrics. Gràcies a tothom que va estar d’acord amb el punt de vista expressat, gràcies a aquells que van argumentar raonablement. Va ser realment interessant. Quan el segon article dels comentaris

Propulsió de vaixells: un desastre amb perspectiva retardada

Propulsió de vaixells: un desastre amb perspectiva retardada

Última modificació: 2025-01-24 09:01

El 28 de juny d’aquest any, el Ministeri d’Indústria i Comerç de Rússia va publicar un projecte d’estratègia per al desenvolupament de la indústria de la construcció naval fins al 2035 (Ordre núm. 2553-r de data 28 d’octubre de 2019). Aquest document és molt difícil de llegir, ja que està ple de frases generals i d’una manca d’especificitat gairebé completa

Vaixells de combat. Perfecció tossuda

Vaixells de combat. Perfecció tossuda

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Probablement sembla una mica estrany, però vaig decidir començar amb els creuers japonesos. Per què? Bé, primer de tot, eren vaixells interessants. En segon lloc, a diferència de molts col·legues (soviètics, francesos, italians, alemanys), van llaurar tota la guerra. Alguns fins i tot van viure per veure l’anglori

"Almirall Kuznetsov": tot o gairebé tot?

"Almirall Kuznetsov": tot o gairebé tot?

Última modificació: 2025-01-24 09:01

El món sencer interessat en assumptes militars observa amb interès que Rússia perd el seu darrer portaavions. Bé, potser no ho fa, però d'alguna manera resulta que aviat tot arribarà al creuer. Mentrestant, molts assenyalen amb raó que el final de "l'almirall Kuznetsov" és el final de tota la història

Vaixells de combat. Creuers

Vaixells de combat. Creuers

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Sí, el nou any amb noves tasques de combat (en el sentit de la literatura). Deixeu-ho passar un mes abans, però nosaltres, d'acord amb els preceptes, per endavant. Avui podem dir que el cicle "Avions de combat" ha tingut lloc força bé, i ell pot volar i volar. Però hi ha un tema més que m’agrada bé, ni menys (o potser

Assassí de creuers de Washington

Assassí de creuers de Washington

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Sí, potser, pel que fa a la cronologia, quan parlava de creuers, vaig córrer una mica per davant, però tots aquests ponts blindats i creuers blindats que bufen a l’angle no aniran enlloc. Precisament perquè no tenen pressa. I per començar amb els creuers "Washington", tot i que alguns lectors em van increpar amb tota la raó

Vaixells de combat. Un mal farcit no serà bo

Vaixells de combat. Un mal farcit no serà bo

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Si ara algú diu: "Ah, cuirassats de butxaca …" No sé què hi ha, i molt menys un cuirassat. Els creuers pesats habituals, excepte amb el calibre principal, van resultar seriosos. Però, fins i tot en aquest sentit, no coincideix del tot. Els Deutschlands tenien un calibre principal de 283 mm, i eren tots els cuirassats normals

Vaixells de combat. Darrers pes lleuger britànic

Vaixells de combat. Darrers pes lleuger britànic

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Després d’haver parlat a l’article anterior sobre els Deutschlands, inclòs l’Admiral Graf Spee, ara ens dirigim al seu oponent en la batalla de la desembocadura de La Plata. El nostre personatge actual és un creuer pesat de classe York. Principalment sobre Exeter, ja que York va tocar molt ràpidament. York escriu bé, molt

Vaixells de combat. Creuers. Guapo perdedor

Vaixells de combat. Creuers. Guapo perdedor

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Sí, des de l'1 de gener d'aquest any, un país com Holanda no existeix oficialment, així que la nostra història tracta del creuer lleuger de la Marina dels Països Baixos "De Ruyter". Exeter

Vaixells de combat. Guapo, ràpid, inútil

Vaixells de combat. Guapo, ràpid, inútil

Última modificació: 2025-01-24 09:01

La història dels nostres herois va començar gairebé immediatament després de la Primera Guerra Mundial, on Itàlia, francament, no va guanyar llorers. Els cuirassats i cuirassats italians van defensar-se tranquil·lament als ports, no intentant captar aventures a popa, per tant no hi va haver victòries, però no hi va haver derrotes. Els italians fins i tot van "guanyar", aquí

Vaixells de combat. Creuers. Un truc que no va sortir bé

Vaixells de combat. Creuers. Un truc que no va sortir bé

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Continuant amb el tema dels creuers pesats italians, ens traslladem de Trento a Zaram. Zara era una feina més reflexiva. Els constructors de vaixells italians van abordar molt seriosament la feina dels darrers quatre creuers que permetia el tractat de Washington, tan seriosament que … van decidir enganyar a tothom

Vaixells de combat. Creuers. Error en treballar els errors

Vaixells de combat. Creuers. Error en treballar els errors

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Una sensació estranya d’aquest vaixell. Sembla treballar els errors, però hi ha encara més errors que en el treball. Van començar a construir el vaixell després dels creuers del projecte Zara, però completament sense tenir en compte l’experiència de construir i operar vaixells. "Bolzano" va resultar més aviat com un retorn a "Trento", i això és lògic

Vaixells de combat. Creuers. Herois tan controvertits

Vaixells de combat. Creuers. Herois tan controvertits

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Prefaci als comentaris de l’article anterior Benvolguts lectors i comprensió, estic molt content que llegiu i entengueu. I critiqueu, sense que sigui enlloc, hi estic d'acord. En el darrer article, sobre "Duguet-Truin", em van assenyalar que tot surt una mica caòticament. No hi estic d'acord. Tots vosaltres

Els nord-americans pensen que Virginia V podria haver estat millor pels diners

Els nord-americans pensen que Virginia V podria haver estat millor pels diners

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Estem acostumats al fet que gràcies a nois durs com The National Interest, Purple & Heart i altres, tot el que es fa i s’inventa als EUA té dues categories: bona i molt bona. No, hi ha, per descomptat, F-22, però aquest és un procés evolutiu, de manera que pot passar qualsevol cosa

Com un joc de pòquer va robar als japonesos el portaavions Shinano

Com un joc de pòquer va robar als japonesos el portaavions Shinano

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Quan el primer torpede va impactar contra la part posterior del portaavions japonès Shinano, ningú no podia ni imaginar que la culpa del poker real i la insolent tàctica del joc fossin. Però, tot i així, tot va ser exactament així. Anem en ordre. Per tant, el torpede va tocar la popa del portaavions i, en 30 segons, hi va haver

La tragèdia de Marina Raskova: es poden justificar aquestes pèrdues?

La tragèdia de Marina Raskova: es poden justificar aquestes pèrdues?

Última modificació: 2025-01-24 09:01

En general, la història és tràgica i al mateix temps estranya. Va passar al mar de Kara i es va convertir en el més gran en termes de pèrdues humanes durant la Gran Guerra Patriòtica a l'Àrtic. La tragèdia va ocórrer el 12 d’agost de 1944, en principi, quan la guerra ja estava en marxa al territori enemic, que probablement també va jugar

Sobre el paper de la Marina soviètica a la Gran Guerra Patriòtica

Sobre el paper de la Marina soviètica a la Gran Guerra Patriòtica

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Em va cridar l’atenció un article del conegut Alexander Timokhin, però sobre un recurs diferent. I el tema que va tractar Timokhin, per una banda, és molt interessant, per l’altra, és igualment controvertit: la flota soviètica va ser inútil durant la Gran Guerra Patriòtica. Per no citar l’article sencer

Vaixells de combat. Creuers. Portador d’or de cartró de la República

Vaixells de combat. Creuers. Portador d’or de cartró de la República

Última modificació: 2025-01-24 09:01

La història d’aquest vaixell és molt interessant, plena de contradiccions. "Emile Bertin" va ser planejat com un creuer-explorador, líder en destructors, però en el transcurs del desenvolupament va ser redissenyat i construït com a creuer de minicapa. El comandament francès es va preparar inicialment per a una sèrie de vaixells de 3-4 unitats, però després va decidir

El Kriegsmarine contra la flota vermella: un possible escenari

El Kriegsmarine contra la flota vermella: un possible escenari

Última modificació: 2025-01-24 09:01

La pregunta que intentaré considerar aquí s’inspira en l’article anterior ("Sobre el paper de la Marina soviètica en la Gran Guerra Patriòtica".) Sí, la resposta a la pregunta "I si" rau en el regne de la fantasia, i sovint ni tan sols científica. No obstant això, té sentit considerar la Marina de l'Exèrcit Roig i la Kriegsmarine d'una manera hipotètica

Vaixells de combat. Creuers. Chevaliers gairebé impecables

Vaixells de combat. Creuers. Chevaliers gairebé impecables

Última modificació: 2025-01-24 09:01

La primera meitat del segle XX entre les dues guerres és un moment realment interessant pel que fa a la història de l’enginyeria marítima. Quan es va produir un punt d’inflexió en la ment dels dissenyadors, i després es va reforçar amb un xut de Washington, van començar a aparèixer vaixells molt interessants. Tot i que encara ho crec

Vaixells de combat. Creuers. Ni robar ni fer guàrdia

Vaixells de combat. Creuers. Ni robar ni fer guàrdia

Última modificació: 2025-01-24 09:01

A l’article anterior sobre La Galissoniere, vaig prometre que els italians els distrauria. Sí, haurà de fer-ho, perquè aquest espectacle, que es va desenvolupar en l’enfrontament entre dos països mediterranis, França i Itàlia, només es pot veure d’aquesta manera i res més. Per fer més fàcils les comparacions i les comparacions

Divertit avantpassat d’un portaavions

Divertit avantpassat d’un portaavions

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Sí, potser el material semblarà divertit i frívol, però creieu-me, els participants directes no estaven absolutament rient. Ells, els participants, estaven ocupats amb una qüestió de creació molt seriosa. Avui el portaavions és una arma molt seriosa. I els països que tenen portaavions en servei ho són

Vaixells de combat. Creuers. Immediatament construiríem un vaixell de càrrega seca

Vaixells de combat. Creuers. Immediatament construiríem un vaixell de càrrega seca

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Continuant amb el tema de l’enfrontament italo-francès al mar Mediterrani, analitzarem la propera sèrie de creuers lleugers italians. "Condottieri B." És clar que, després d'haver-se cremat a la sèrie "A", els italians es van adonar que la primera pizza va sortir no només grumollosa, sinó alguna cosa terrible. I has de fer alguna cosa. I

Vaixells de combat. Creuers. Al déu del mar li agrada molt la trinitat

Vaixells de combat. Creuers. Al déu del mar li agrada molt la trinitat

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Continuem el tema iniciat per dos articles abans. És a dir, a l’agenda hem de passar per l’agonia dels constructors de vaixells italians en un intent de crear un creuer lleuger normal. Alguns investigadors generalment consideren que "Condottieri" dels dos primers episodis són líders gairebé coberts, però aquí no estic amb ells

Corbeta copiadora

Corbeta copiadora

Última modificació: 2025-01-24 09:01

El 18 de juny de 2020, a la base naval del PLA a Xiamen, va tenir lloc un esdeveniment ordinari: la cerimònia d’entrar a la Marina del PLA una nova corbeta del Projecte 056A "Jingdezhen" (número de cua 617). La informació sobre això va passar de passada . Bé, què passa, s’ha posat en funcionament una corbeta més. No és així?

Vaixells de combat. Creuers. Ni un panell ni un grumoll

Vaixells de combat. Creuers. Ni un panell ni un grumoll

Última modificació: 2025-01-24 09:01

En un dels primers articles sobre creuers, vam explorar detalladament què era l’Acord de Washington i fins a quin punt va combatre l’evolució dels vaixells de guerra en general i dels creuers en particular, però va ser aquest acord el que va marcar la línia entre els creuers lleugers i pesats. Sí, exactament als britànics, tossudament no

Vaixells de combat. Creuers. "Perefurutaki" en metall

Vaixells de combat. Creuers. "Perefurutaki" en metall

Última modificació: 2025-01-24 09:01

De fet, continuem la conversa que es va plantejar en el tema de Furutaki, perquè els nostres herois actuals, Aoba i Kinugasa, no són res més que el projecte Furutaka, però amb algunes alteracions. Aquí cal conèixer el truc asiàtic. La història d’aquests creuers va néixer precisament sota la cobertura de l’astúcia

Com pertorbar el son tranquil dels portaavions nord-americans?

Com pertorbar el son tranquil dels portaavions nord-americans?

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Començaré de lluny i amb fets absolutament coneguts. Com que estem parlant del fet que a Amèrica tothom pot dormir tranquil·lament (no parlem ara de Poseidons i altres dibuixos animats fantàstics), llavors aquesta tranquil·litat dels ciutadans hauria de ser sobre algun tipus de fonament. En cas contrari, no és tranquil, però sí … Tal fonament

Vaixells de combat. Creuers. Un pas cap a la perfecció

Vaixells de combat. Creuers. Un pas cap a la perfecció

Última modificació: 2025-01-24 09:01

La següent etapa del desenvolupament del programa de construcció naval japonesa, i específicament de creuers pesats. Des de "Myoko" fins a "Mogami" i "Tone" el camí dels constructors de vaixells japonesos va recórrer el projecte dels creuers pesats de la classe Takao. Els creuers de la classe Takao es van convertir en una etapa més en el desenvolupament del projecte Myoko. A l’hora de dissenyar vaixells, sí

Corbeta o és un no-corbeta modular?

Corbeta o és un no-corbeta modular?

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Foto: IA "Arms of Russia" Últimament, només hem parlat de si hem de construir un altre whopper, un destructor nuclear de la mida d'un creuer, un portaavions nuclear amb un desplaçament de 100 mil tones, etc. no podem donar grans vaixells bojos disponibles (sí, ho estic tot

Vaixells de combat. Creuers. Una barreja de braços rectes i sigil japonès

Vaixells de combat. Creuers. Una barreja de braços rectes i sigil japonès

Última modificació: 2025-01-24 09:01

La història d’avui tracta de vaixells tan meravellosos que és senzill, probablement, trobar els creuers que feien més soroll. Fins i tot els Deutschlands no es poden comparar amb l’efecte que va produir l’aparició d’aquests vaixells.La història va començar el 22 d’abril de 1930, quan, en el procés de signatura del Londres

Difícil elecció de l'almirall Golovko o "País de les Meravelles" des d'un angle diferent

Difícil elecció de l'almirall Golovko o "País de les Meravelles" des d'un angle diferent

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Sí, els nostres lectors, que són com el cognac, experimentats i experimentats, són alguna cosa. Poden iniciar una discussió, diguem-ne, del no-res, esquitxant gasolina sobre carbons aparentment extingits. No obstant això, de vegades aporta resultats bastant sorprenents. Així és com de sobte va llançar un dels nostres lectors (Valery)

Vaixells de combat. Creuers japonesos. Sobre els que van construir

Vaixells de combat. Creuers japonesos. Sobre els que van construir

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Les comparacions, per descomptat, seran. Es troben al front mentre transmeten material a vaixells britànics i americans (especialment). Però aquest punt no es pot prescindir, es necessita com una tassa de sake abans d’una batalla. Més d’una vegada vaig expressar la meva opinió que els creuers pesats japonesos eren … controvertits. Però no privats

Per què els ekranplans només eren a l’URSS?

Per què els ekranplans només eren a l’URSS?

Última modificació: 2025-01-24 09:01

PERRUQUES. Màquines molt originals i peculiars amb un gran potencial, com es diu ara. Idea del ministre de Defensa, el mariscal Dmitry Ustinov, que va ajudar molt a l’aparició d’aquestes màquines en general i del "Monstre Caspi" en particular. A la història (malauradament) de la URSS, la primera sèrie

El llegat de l'almirall Gorshkov: errors o grandesa?

El llegat de l'almirall Gorshkov: errors o grandesa?

Última modificació: 2025-01-24 09:01

Imperceptiblement, sense fanfarreres i en general gairebé sense records innecessaris el 26 de febrer, va passar el 110è aniversari del naixement de Sergei Georgievich Gorshkov. L’almirall Sergei Gorshkov, un home que no va deixar cap mena de llegat virtual en forma de memòries, records, reflexions, però sí real

Vaixells de combat. Qui va disparar i com?

Vaixells de combat. Qui va disparar i com?

Última modificació: 2025-01-24 09:01

He de dir de seguida que parlarem de l’època, no tan llunyana, sinó d’aquells en què el radar era un miracle del mar i, més aviat, un aparell addicional per a bangers de calibres grans i no molt grans. És a dir, sobre els temps de la Segona Guerra Mundial: el fet que durant aquesta guerra l'avió es va mostrar en tota la seva glòria i completament